-
ALCHIMISTUL “OSEBEŞTE”-SEPARĂ ŞI, DIN NOU, COAGULEAZĂ: “OSEBITOR”,
de PETRU SOLONARU
-
FLORIN MIHĂESCU,
unul dintre cei mai celebri şi enigmatici, totdeodată, ucenici ai lui
VASILE LOVINESCU – spune, cu înţelepciune alchimică, nişte vorbe
care sunt şi crezul (devenit, prin cartea “OSEBITOR” – “manifest”
al POESIEI!) al lui PETRU SOLONARU: “Scrisul
este mai întâi un mod de izolare, de
SEPARARE
de ambianţa turbulentă, risipitoare,
acaparatoare. Este un mod de a întoarce spatele aparenţei iluzorii dar
ispititoare, pentru a putea privi cu acuitate şi pătrundere în
profunzimile eului şi a descifra aici înălţimile Sinelui.
-
Această SEPARARE/SOLVE trebuie
urmată de o CONCENTRARE nu numai a gândurilor, ci a întregii fiinţe în
jurul unei idei-forţă, a unui centru, care devine un nod ce trebuie
desfăcut sau tăiat, pentru a-i elibera legăturile interioare. SEPARAREA
devine astfel un auxiliar al CONCENTRĂRII, pentru care constituie un
suport, favorizând «adunarea a ceea ce este risipit», formarea unui fel
de <<materia prima>> pentru meditaţiile ulterioare. De multe ori, albul
hârtiei este golul care formează această CONCENTRARE/COAGULA, formând o
tabula rasa după care totul trebuie luat de la început. Albul opalescent
se concentrează în fiat lux-ul care înscrie în clar primele gânduri.
Alteori, fila albă este o probă a golului, a inerţiei care împiedică
începutul şi care trebuie învinsă pentru ca procesul să poată demara.
Albul se confundă atunci cu noaptea în care gândul se pierde fără o stea
călăuzitoare” - cf. Florin
Mihăescu, Despre “alchimia scrisului”.
-
*
-
…Avem pe masă, în faţa ochilor, o
antologie discretă
şi cu o nobilă, regală selecţie a trecutelor (DOAR CRONOLOGIC!)
stihuri ale autorului: „OSEBITOR”, de PETRU SOLONARU.
Descântătorul traco-valah îşi deapănă, în murmur, din Vârful Kogaionului,
taina iubirilor sale întru veşnicie, strânse şi transgresate, în Logos,
de-o viaţă (...dar, prin „sapienţă”,
spărgând „Oglinda” paulină!):
Narcis şi Androginul, Hermes/Apele Mercuriale şi Inorogul,
Sinele şi Sinea...Om, Nimic, Veşnicie...Dumnezeu-UNU-TOT!
-
Sunt stihuri-mărgăritare orfice
desăvârşite - precum lumina rourei, extrasă-reîndumnezeită alchimic („Asemeni
alchimiei, poesia este chemată să facă aurul sensului, din
plumbul semnelor” – cf. Semn şi sens, p. 169), din volumele:
-
-„În”, Editura
Semne, 2008;
-
-„Or”, Editura
Semne, 2009;
-
-„Tetraion”, 2010;
-
-„Zalmoxeion”,
Editura Contact Internaţional, 2012;
-
-„Tetradele”,
Editura Contact Internaţional, 2013 -
-
...la care se adaugă, spre
tălmăcirea/”postfaţarea” Sinelui spre Sinea
Cosmică (Supra-Eul Divin), studiul hermetic „manifest”
(pentru că, de altfel, TOATĂ opera lui PETRU SOLONARU se
află sub Umbra
Caduceului
Hermetic!): „<<Semn
şi sens>> sau Tetrada Poesiei”.
-
Alchimia solonariană este,
fireşte, cea a Duhului (...nu precum cea a împăraţilor Vienei, lacomi de
aurul rece...), deci a SENSULUI, ÎN CARE SE DIZOLVĂ SEMNELE: „Sensul,
cel dobândit când tăcerea şi cuvântul sunt unime. Aici tutelară este
Curmătoarea Atropos, Oglinda ce taie canavaua poesiei înnodând-o,
însemnând această făurire a legăturii în Unul, pentru ca Marele timp să
comunice cu cel comun, ca sacrul să intervină în mijlocul profanului,
să-l revigoreze” (cf. „<<Semn şi sens>> sau Tetrada Poesiei”,
pp. 172-173).
-
Şi se mai zice, în excelentul,
inspiratul eseu hermetic: „Ca o artă a magiei, întreagă,
poesia se impune să fie revelată NUMIRE DE SACRU
(s.n.), să vină în concordanţă cu eufonia lucorilor, să vibreze în
polarizare, să intuiască ritmul uniform dintre lăuntru şi afară
(n.n.: aceasta este misiunea ALCHIMIEI AUTENTICE!), sub
astâmpăr şi rigoare geometrică, fiinţând verigă a ordinii infinite şi
generând măreţie” – adică, „generând”/revelându-l pe
Cel/SINGURUL Auto-Generat!
-
Şi, în fine, SOTERIOLOGIA
PRIN LOGOS, REDEVENIT SPIRIT PUR! - prin Magia POESIEI: „Salvarea
e posibilă prin stingerea întrebării poesiei:
Unde este sacralitatea?...Astfel, prin
dez-interogaţie, poetul trece de nepăsarea colbuielnică a
semnelor, DOBÂNDIND NEMURIRE (s.n.). (...) <<Vălul
poesiei>> să lege pe <<a fi>> din
cuvintele omului cu <<a tăcea>> din Cuvânt,
consacrând minunea fiinţială”.
-
Aceasta este „Ars Poetica”
solonariană, dar şi expresia crezului său
alchimico-hristico-soteriologic.
-
Astfel, opera lui PETRU
SOLONARU, prin Antologia de faţă, devine o „Tabula
Smaraldina Hermetica”...cumva,
creştinată (romano-catolicii de azi ar zice...”readaptată întru...<<refrechement>>”...)!
– în care ni se revelează şi AL
CINCILEA ELEMENT
- iar autorul se poate încorona
întreit, precum mentorul său sacru,
Hermes Trismegistos
- echivalând şi împăcând, întru „curgerea heracliteană perpetuă”
- contrariile cosmice: „curgerea în sine ce, cum jos şi sus,/e
şi-n fiinţare şi-n cele ce nu-s” – cf. Curgerea, p. 167.
-
Precum misticul medioevic
Angelus Silesius (recte,
Johannes Scheffler,
1624-1677),
alchimistul PETRU SOLONARU nu încetează a fi, o clipă măcar,
creştin (...în mod straniu şi unic, neopus gnozelor! - pe
care şi le selectează în funcţie de crezul creştin!), şi, în
esenţă, Poesia Solo(mo)nară (în care Cuvântul capătă
forme, contorsionări şi spiralări, interioare şi exterioare, miraculoase
de-a dreptul!) spune la fel ca filosofia creştină silesiană: „Plumbul
se preschimbă în aur şi hazardul dispare atunci când, împreună cu
Dumnezeu, eu sunt preschimbat în Dumnezeu, de către însuşi Dumnezeu (…).
Căci inima este aceea care se transformă în aurul cel mai fin: Iisus
Hristos sau harul dumnezeiesc sunt piatra filosofală”
– căci, iată: „Dincolo de <<este>> nu e cel ce nu-i,/ci oglinda
Unui, înveghindu-şi Lui/(...) Moartea-i trece viaţa-i; drum al nimănui”
– cf. În nimic, p. 129, sau: „Oglinda,-n schimb, nu poate
chip să-şi vadă” – cf. Cu mine taina cade, p. 6, dar cu
osebire, se identifică, mistic, cu
Oniros/”oul
sfânt cu embrionul rece”, şi declară, mistuindu-şi Sinele, în
UNU: „Oniros, veghi, oracol îl petrece/spre oul
sfânt cu embrionul rece/în amăgirea umbrei fără vamă,//născut în Unul
care-l şi destramă.../Căci contemplând păcatului o poartă,/himeric,
el, sorbire sieşi poartă...” – cf. Pustiu-mi ochi, p. 8.
-
„Nimicul”,
la PETRU SOLONARU, este heidegger-ian şi eminescian („Punctu-acela
de mişcare, mult mai slab ca boaba spumii,/E stăpânul fără margini peste
marginile lumii…)
- este personal, plin şi împlinitor, autotransgresându-se în
Logos/Ordine şi Cuvânt Ordonator – căci tot Lui Dumnezeu-UNU
este, şi el, slujitor! – adică, Lui Dumnezeu-TOTUL: „Unul
nu-i doar cauza totului, ci tot!/ (...) prin nimicul
însuşi încă ne-nceput./Dintr-odată Punctul caier-timp s-a vrut,/ca
torcând pustia tainei din cuvânt/să devină-oglindă, sine întălmut
(n.n.: vocabulă specific-solonariană, sugerând
întâlnitrea întru muţenia sacră,
de tălmăcit, întru nevedere-negrăire!)”
– cf. Stihare, p. 122.
-
Uneori, Veşnicia Lui Dumnezeu
apare labirintică, oarbă, rătăcitoare, aparţinând hazardului/”zar”
(„Veşnică aceeaşi şi aceiaşi veci,/punct imperceptibil,
rătăcire deci,/zvârle şi adună iluzoriul zar/al nemărginirii oarbelor
poteci” – cf. Oarbele poteci, p. 123), dar, de cele mai multe
ori, pentru „SAPIENT”-Înţeleptul eminescian, „dincolo
de ură şi iubire” (totuşi, prin Iubire Alchimică, Formă
Supremă de Cunoaştere şi de Ne-Moarte!) - Veşnicia-şi recapătă
Chipul Rostului, al Cugetării Pline („poros”-ul
ocultismului...): „Stingerea-n Tăcere şi norocul i-s/dincolo de ură
şi iubire, drum,/unde a durerii matcă a închis//tarele-ndoielii, Sine
cunoscând./(...) Vălul cugetării, drept oriunde vânt,/nu îi mai destramă
contopirea-n rost” – cf. Sapientul, p. 126.
-
Şi numai „Sapientul”
poate dezvolta Veşnicia Cosmică, în Eternitatea Valorii Întrebării
Resurecţionale parsifal-iene: „Să existe omul, trebuie a-l
şti/echilibru tainic cu divinul şi/cea asemănare-a lor ca bun răspuns:/-Cum
de n-a fost nimeni şi s-a fost a fi?//Numai limpezimea
faptelor ne ţin/din viaţă-a curge-n neclintit destin./Suflet, scop şi
minte gnozic intuiesc/darul veşniciei gol, în sine plin...”
– cf. Darul veşniciei, p. 127.
-
Uneori, până şi „Sapientul”
(în ciuda revelaţiilor dinspre „sacralul decor”!) este
năruit de melancolia „curgerii” şi a „fumului”...
a ”golirii”, aparent procesuale...împleticindu-se („orbit”
de nostalgia senin-amară a înţelepciunii), printre umbrele lucrurilor,
cele încă minţindu-ne, cu forma lor: „Ce folos paharul, dacă-i gol
acum?.../Viaţa-aproape stinsă mai păstrează fum/când în
lucruri află nestatornicii./Orbul întuneric trece grabnic drum,//al
infinităţii, unde se închid/forme neîntoarse într-un groaznic vid.//
(...) Numai adevărul că va fi să mor/tremură-n oglinda cerului de zor./
Restu-i o visare şi vânare-n vânt/chiar de-mi stă în minte un
sacral decor” – cf. Un sacral decor, p. 128.
-
Dar „Sapienţa” şi
Revelaţia, Vizionarismul şi Forţa Celestă a Duhului
(oprind, cu fermitate ultimă, invazia formelor-năluciri!) înving
şovăiala drumului şi-a drumeţului, înving „părerea” cea
atât de adânc-ispititoare, pentru/întru CERTUDINEA Veşnică –
adică, întru Bucuria Tăcută a Eternizării Duhului...într-un „sacral
decor” valaho-mioritic (...dar şi pregnant eminescian,
amintind, energic, de Odă – în metru antic! – ...însă şi, cumva,
rimbald-ian, lautréamont-ian ori paulvaléry-an,
totdeodată! – ...confirmând, din plin, adevărul biblic, precum că „Duhul
Sfânt bate unde vrea”!), extrem de convingător şi dătător de
încredere sacral-sapienţială şi de sfântă nădăjduire:
„Chiar de stă părere,-i bine de ştiut://toţi ajung în sânul infinit
al Său/unde loc nu-ncape de păreri de rău.../Păsări, peşti ori oameni
din vremed popas/moştenesc urmarea-i: cad acestui hău,//ca şi cum
născuţi, ei, niciodată n-ar/fi ai întâmplării jocului zadar.../A-l
cunoaşte-nseamnă a-nvăţa muri!/-Tu, tăcut în tine,
bucură-te, dar!...” – cf. În nimic, p. 129.
-
În definitiv, teoretic, „tot
omul” ştie (ce păcat că nu şi VREA întru ştiinţă!) că
PARADISUL, cum afirmă „Marele Orb”, Borges,
este Singurul Adevăr – Creat şi Creator: „Crezi, oare, că e
cu putinţă să trimiţi ceva în neant? (...) Crezi, oare, că divinitatea
putea să creeze un spaţiu care să nu fie Paradisul? Crezi, oare, că
prăbuşirea constă în altceva decât în a ignora tocmai faptul că ne aflăm
în Paradis?” – cf. Jorge Luis Borges, idem, p. 345).
-
*
-
...À propos de „Marele Orb”...Nu
putem a părăsi mărturia-recenzie, despre vizionarul „sapient”,
din volumul antologic „OSEBITOR”, fără a trece, măcar cât
o boare, peste superbul poem
Elegia pelasgiană
- unde autorul îşi depune, cu adâncă smerenie, voturile
monahal-zalmoxiene, în faţa Magului Kogaionic!
-
Uterul Lumii-„GROTĂ”
– „ZALMOSIA!” – de unde au pornit, spre „viere”,
Neamurile Sacre ale Pământului Căzut, dar nu fără Nădăjduire
Sacră! – acolo unde Numele Mistic al Lui este pronunţat şi
întru Cercul Divin („O” – „GOT” –
simbolizat prin „undina” primordiilor
lunar-artemisian-feminine), dar şi întru Aşteptarea Perscarului, pe
Ţărm, întru Recăderea în Mreaja Mântuirii, pentru a re-urca, spre
Cer, Cele Trei Trepte, acum frânte... („E” – „GET”
– simbolizată prin Caloianul Solar-„Fiinţă-aşezată”
întru Frumuseţea/”Kalos” Divină a Creaţiei Înseşi, dar şi
întru Frumuseţea Meditaţiei-Scormonire-a Cunoaşterii/”Frumoasei
Doxia”, asupra Creaţiei! - ...”Prin jertfă, gândirea!”):
„-Dar cine ar trăda/beţia de linişti/ursită,/când – vrajă focară
– undina/găsi-va-n al Grotei repliu/verdictul pelasg?”
-
Aici stă UNU-Dumnezeu, „jucându-se”
(„agonic”, zice grecul antic...) cu toate ale Sale, bune
şi rele, haotice şi rânduite suprem, totdeodată (...acceptă până şi
„asmuţirile” din partea Bătrânelor/Graielor!) – dar puse, atent
şi riguros, sub Semnul Curcubeului-Sintezei Alchimice Supreme: „Ci
purure Unul,/căruia-n sine/dezvălui îi place,/sub cauză
mirarea-ncântând,/în timp ce, din nimb curcubeic,/spre bezne/fisura de
clipă-i/temeiului rană./Fără de sens şi pripelnic,/talpa-i/hăul
apasă:/chimeră...//Părerii,/frumoasei doxii/(...)Consecinţă:/fir
forfecat de o graie,/surâde-amăgirii conture/şi,-adagiu suav, nu hybris
cufundă...//Faţăn faţă cu sine,/tors,/Caloianul,/Fiinţă
aşează...//Prin jertfă, gândirea!” – cf. Elegia pelasgă, p.
93.
-
De observat cum Gândirea
este SUPREMA JERTFĂ, din partea „Sapientului” Om,
Iubitor de El!
-
Iar Limba Pelasgilor urma
Gândirea, întru Statornicia-„şezătoare”,
întru Originaritate şi Jertfire Atot-Întemeietoare: „A
limbii, cumva, şezătoare,/punctul l-aduce în Punct,/iar actului
clar/nume-i împarte” – ...cât de luminos şi ferm defineşte PETRU
SOLONARU funcţia sacră a Limbii/Logos Întrupat (care purcede nu de
la Turnul Pierzaniei-Babel, ci de la ADAM NOMOTHETUL
DUMNEZEIESC!) – Limbă-Logos neuitător/neuitătoare de Origine
Atot-Născătoare – şi, deci, păstrând, neatinse, valenţele soteriologice,
ale Reaflării Stării Paradisiace, pentru Om: „punctul l-aduce în
Punct,/iar actului clar/nume-i împarte”...
-
...Cine mai gândeşte, oare,
azi, Logos-ul/Limbă, în aceşti termeni de sacralitate demiurgică şi
soteriologică...?!
-
Din păcate, azi extrem de puţini
mai apără „CUMINŢENIA” - ...azi, tot mai puţini ştiu (pe
tot mai puţini îi interesează!) că, aici, în Noul Babel al
Valaho-României, este (NU „A FOST”!)
Dacia/Hiperboreea Sacră...PARADISUL! - cum extrem de exact afirmă
PETRU SOLONARU: „Dacia, ÎNCĂ! (s.n.)//Hiperboreea...”
– cu Centrul Axial Cosmic – KOGAIONUL: „Soarele scaldă
iar Kogaionul/(...)-Cuminţenia, unde-i?...//Cu-arcata-i
himeră,/gnoza frunţii abate/sădirea de suflet/stăruitoare.../-Aruncată-n
afară, dezvăluie, ce?”
-
...Să nu ne împiedicăm, din nou,
de nostalgie! „Marele Orb” este cu noi dimpreună, din veci
în vecie...să refuzăm himera „apăsării golului” – „gura
de RAI PRIN GRAI” (deşi „strangulată” de iluzia
Clepsidrei: „-Nu,/pilda ce-otrava clepsidrei deschide./Indecisă,
aidoma gură de grai,/aminteşte/pânza de taină/ce urma ne pierde”)
stă deschisă, trebuie doar s-o şi vrem afla-reactualiza...
-
ÎNDOIALA
(ca expresie a lenei existenţiale, de data asta!) este otrava cea rea şi
încâlcitor-labirintică („De-a fost ca nimicul să fie,/de ce şi-o
estime deşartă?”):
-
Şi, totuşi, haideţi să nu
transformăm viaţa în digresiunea majoră, în raport cu Centrul Sacral
Kogaionic – pentru că, şi aşa, ofensa adusă de amânările şi uitările
noastre este destulă „dosadă”, pentru Marele Orb
Kogaionic şi Zalmoxian! – haideţi să „intuim iluzoriul”
din zona lui corectă, şi să „schimbăm macazul existenţial”,
„grăbind spre Axa Lumii”/Centrul Cosmico-Demiurgic REAL
– pentrui că Dumnezeu intervine, în Creaţie, pentru a restabili
Logos-ul/ORDINE!
-
Precum însuşi afirma autorul, în
postfaţa-i eseistică, „<<Semn şi sens>> sau Tetrada Poesiei”:
„Pentru ca Marele timp să comunice cu cel comun, ca SACRUL SĂ
INTERVINĂ ÎN MIJLOCUL PROFANULUI SĂ-L REVIGOREZE” (s.n.).
-
„-O, Marele
Orb!.../<<Era, dar, ce este şi este ce fost-a...>>/Apăsarea,/gol
irosind...//(...)Intuind iluzoriul,/axa lumii – dosadă -/sub vlăstarele
vântului zboară...//Într-ACOLO ŞI NOI SĂ GRĂBIM!”
(s.n.).
-
Această Elegie pelasgă
este Memento mori al lui PETRU SOLONARU – fixat fiind
poemul său pe „momentul/tabloul sacral” al DACIEI –
Paradisul Reactualizat/Restaurat/”Resurecţionat” al DACIEI!
-
Spre nouă tentativă
soteriologică, ÎN ZONA IDENTITARĂ, de data aceasta... - ...de
fapt, cine re-stăpâneşte Logos-ul Demiurgic, re-stăpâneşte şi
Identitatea Divină, deci şi Mântuirea!
-
*
-
...Cum am mai afirmat, cu alte
prilejuri, Poesia lui PETRU SOLONARU, creştinul gnostic
(atât de profund şi harnic zvârcolind Cuvântul - încât, deja, fulgeră
Luminile Genezei Celei Noi!), este scrisă în limbajul criptic al
iniţiaţilor...ceea ce o întoarce la Curăţia Logos-ului Originar!
-
Din păcate, acest Logos
Originar-Pardisiac a fost uitat, mai de toţi oamenii
contemporani...Astfel că Poesia solonariană, care ar fi putut, în
alt veac (mult mai „măturat” de zguri, decât al nostru...!),
să-şi re-afle funcţia cosmic-soteriologică, este în pericol să devină,
pentru mult prea laicizaţii noştri contereştri, izvor de zâmbete „superior-atotştiutoare”-tâmpe!
-
...Pentru că prea puţini sunt
cei care văd, având ochi...aud, având urechi...şi încă şi
mai puţini cei care-şi folosesc „antenele”
cugetului/Duhului, pentru a sta de veghe, întru confirmarea Bunei
Vestiri, prin veştile sibilinice, conţinute de Poesia
solonariană – veşti despre Noul Ierusalim Ioanic...
-
...Adică, despre „EVANGHELIA
DACICĂ”, fireşte...
-
prof. dr. Adrian Botez
-
-
-Petru Solonaru,
OSEBITOR – Antologie de POESIE, Editura Antares, 2014.
-
-“Vedem
acum ca prin oglindă, în ghicitură, iar atunci, faţă către faţă”
(Sf. Apostol Pavel, I Cor. 13, 12).
-
-Caducéŭ
n., pl. eĭe (lat. cadúceus și cadúceum din
caducéum, care vine d. vgr. kerýkeion, d. kéryx,
anunțător; it. caducéo): “Sceptrul lui Hermes,
reprezentat printr-un baston cu două aripioare în vârf, de fapt, o
ramură de laur sau de măslin, cu două aripĭ în vârf și înconjurată
de doĭ șerpĭ”.
-
N.n.:…Îl
încifrează, astfel, pe zeul tranzacţiilor urano-telurico-plutonice
şi al punţilor cosmice, al împăcării contrariilor, al prudențeĭ și
înţelepciunii abisale (șerpiĭ) și al permanentei dispoziţii
pentru/întru transcendere (aripile) – fără a uita, o clipă,
revelaţiile descinderii…”Întâi
să cobori până la Capătul Cel mai de Jos al Axei Polare/Axei Lumii,
pentru ca, apoi, să ai dreptul de a năzui spre Capătul Cel mai de
Sus al Axei Creaţiei Dumnezeieşti”! – ne “dădăceşte” şi
Vasile Lovinescu. Două spirale de energie:
una care coboară
de la Tatăl Ceresc, iar una care
urcă
de la Mama Divină.
-
-Tabla de Smarald a lui Hermes
defineşte Lucrul Unitar ca pe un Continuum Infinit. Termenul
Deasupra (sau oricare dintre diferitele lui traduceri)
stabileşte două concepte: a) punctul de început de la care există un
Deasupra şi b) o ascendenţă nelimitată. Termenul Dedesubt
stabileşte de asemenea: a) punctul de început de la care există un
Dedesubt şi b) o descendenţă nelimitată. Afirmaţia că
Deasupra este ca şi ceea ce este Dedesubt, şi invers, plasează
aceste realităţi pe un continuum de similaritate. Astfel se creează
un Continuum Infinit cu un unic Lucru definit clar - Centrul,
de la care Deasupra şi Dedesubt se întind la infinit.
-
-Al Cincilea Element - conştientizarea
conştientă a Creatorului. Tabla de Smarald simbolizează aceasta,
descriind rezultatul ca fiind un Tată, ceea ce ne aduce
înapoi la începutul ecuaţiei noastre, ca şi Ouroborosul, care-şi
găseşte finele în propriul început, într-un ciclu fără de sfârşit
,al descoperirii de sine. Acest Tată care se naşte, se spune
că generează toate Operaţiile minunate din lume. Al
Cincilea Element, Chintesenţa, deşi este presupus peste tot,
el nu este niciodată numit direct.
-
-HERMES TRISMEGISTOS - Hermes de
trei ori Încoronat “este un simbol foarte puternic şi
foarte larg, unul pe care nu-l pot explica într-un comentariu aşa de
scurt. Pe scurt, este un simbol al Treimii în Unitate, o imagine a
combinării tezei, sintezei şi antitezei. Este Soarele şi Luna, şi
tot ce stă între aceste două arhetipuri. Mai la obiect: în acest
context, el reprezintă puterea pe care o are Centrul înlăuntrul unui
Continuum Infinit - el poate fi situat oriunde şi / sau peste tot,
şi de fapt este un reprezentant mobil, care se conduce pe sine, al
Întregului. Faptul că Hermes este DE TREI ORI ÎNCORONAT, este o
indicaţie că această putere este activă pe cele trei niveluri ale
fizicului, astralului şi mentalului (Sarea, Sulful şi
Mercurul).
-
Acest punct oglindeşte clar prima
parte din ecuaţia de bază a Tablei de Smarald: coborârea creatoare a
Forţei întru Formă, al cărei rezultat natural şi inevitabil este
TATĂL / FOC, care începe urcarea ce urmează”
– cf.
Comentariul lui Rawn Clark asupra Tablei de Smarald a lui Hermes -
English
Original © Rawn Clark, Romanian Translation © Marius Nica 2007.
-
-
-ONIROS
(în mitologia greacă), zeu care personifică somnul cu vise sau
visele din timpul somnului. Grecii credeau în funcția oraculară a
viselor, pe care le împărțeau în trei categorii: prin revelație (când
zeii apar fățiș în visele oamenilor, anunțându-le viitorul); prin
contemplare (când experimente viitoare au loc în vis) și aluzive (asupra
viitorului, înfățișat în forme simbolice) – cf. DEX.
-
-PELASGOS,
strămoșul mitic al pelasgilor, care potrivit mitologiei
grecești, s-a născut fie din cuplul Zeus-Niobe, fie direct din
pământul negru, într-un pisc de munte - DUPĂ CARE A DAT NAȘTERE
NEAMULUI OMENESC.
Sursa: Adrian Botez,
decembrie 2015